مهاجرت پزشکان به اسپانیا

پزشکان، قشر تحصیل کرده و تأثیرگذار هر جامعه‌ای هستند و حضور آن‌ها سلامت یک کشور را تضمن می‌کند. اما در برخی شرایط، برای داشتن یک زندگی بهتر و البته درآمد بیشتر، تصمیم به مهاجرت می‌گیرند.
عموما میزان تقاضا تخصص‌های مختلف پزشکی به عوامل مختلفی مانند ضرورت پزشکی، شرایط سلامت افراد جامعه و غیره بستگی دارد اما در اکثر اوقات همواره برخی از تخصص‌های پزشکی در اسپانیا مانند سایر کشورهای جهان مثل تخصص قلب و عروق و پوست از محبوبیت خاصی برخوردار است و به همین واسطه تقاضا زیادی نیز دارد.
متقاضیان با مهاجرت پزشک به اسپانیا می توانند از حقوق و مزایای مناسبی برخوردار بوده و زندگی مرفه ای را در این کشور برای خود فراهم کنند. در ضمن افراد حاضر در این کشور نیز برای پزشکان احترام قائل بوده و با آنان رفتار مناسبی دارند. به طور کلی مهاجرت پزشکان به اسپانیا شرایط و موقیعت اجتماعی مناسبی دارد.
با توجه به نرخ بیکاری اسپانیا رشته پزشکی در این کشور از بازار کار مناسبی برخوردار می باشد و به ندرت پیش می آید که پزشکان در این کشور بیکار باشند. از دیگر تجربه مهاجرت پزشکی به اسپانیا این است که شرایط اقامت در این کشور بسیار مناسب بوده و امکانات موجود در این کشور جزء بهترین امکانات جهانی می باشد.

بازار کار برای پزشکان

بازار کار برای پزشکان در اسپانیا در حال تغییر است. با افزایش جمعیت سالمند و نیاز به مراقبت‌های پزشکی تخصصی، تقاضا برای پزشکان در بخش‌های خاصی مانند گریاتریک (پزشکی سالمندان)، انکولوژی و پزشکی خانواده افزایش یافته است. علاوه بر این، بخش بهداشت خصوصی اسپانیا نیز در حال رشد است و فرصت‌های شغلی جدیدی را برای پزشکان خارجی ایجاد کرده است.

درآمد پزشکان در اسپانیا

درآمد پزشکان با توجه به حساسیت بالا شغلی آنها در اسپانیا و سراسر جهان در دسته شغل‌های پردرآمد قرار می‌گیرد اما این درآمد نیز بر اساس عامل مختلفی می‌تواند متغیر باشد. از عوامل تاثیرگذار بر درآمد پزشکان در این کشور می‌توان به شهر محل کار، رشته تخصص، سابقه کاری و غیره اشاره کرد.
به صورت کلی درآمد پزشکان در اسپانیا و میانگین حقوق یک پزشک مقیم حدود 6120 یورو در ماه است، میزان درآمد پزشکان از 2370 یورو در ماه تا حداکثر 10200 یورو در ماه متغیر بوده و این مبلغ شامل حمل و نقل، مسکن و سایر مزایا می شود، همچنین حقوق سالیانه پزشکان در این کشور حدود 73400 یورو می باشد.

دریافت ویزا کار اسپانیا برای پزشکان

پزشکان بین‌المللی برای کار در اسپانیا نیازمند دریافت ویزا کار این کشور هستندویزا کار اسپانیا یکی از انواع ویزاهای طولانی مدت این کشور است که به افراد خارجی این امکان را می‌دهد که در اسپانیا اقامت کرده و مشغول به کار شوند.
ویزا کار در اسپانیا به دو صورت ویزا کار و ویزا خود اشتغال در دسترس است که پزشکان بین‌المللی عموما به وسیله نوع اول، یعنی همان ویزا کار اسپانیا اجازه کار در این کشور را خواهند داشت. برای دریافت ویزا کار اسپانیا متقاضیان باید در مصاحبه‌ای که توسط سفارت یا کنسولگری این کشور برگذار می‌شود شرکت کنند. مدت زمان صدور این نوع ویزا عموما بین ۱ الی ۲ ماه طول می‌کشد.

رایگان بودن دوره:

شما برای شرکت در دوره آوسبیلدونگ هتلداری نیازی به پرداخت شهریه ندارید.

آموزش حرفه‌ای:

دوره آوسبیدونگ هتلداری در آلمان به شما آموزش‌های حرفه‌ای و عملی در زمینه صنعت هتلداری ارائه می‌دهد. شما می‌توانید مهارت‌های تخصصی در زمینه مدیریت هتل، خدمات مشتریان، بازاریابی، مدیریت آشپزی و سایر زمینه‌های مرتبط را یاد بگیرید.

تجربه عملی:

در طول دوره، شما فرصتی برای کار در هتل‌های معتبر و بین‌المللی در آلمان خواهید داشت. این تجربه عملی به شما امکان می‌دهد با محیط کاری واقعی در صنعت هتلداری آشنا شوید و مهارت‌های عملی خود را تقویت کنید.

شبکه‌سازی:

با شرکت در دوره آوسبیدونگ هتلداری، شما فرصتی برای برقراری ارتباط با افرادی از صنعت هتلداری در آلمان خواهید داشت. این ارتباطات می‌توانند به شما در آینده کمک کنند و در پیدا کردن فرصت‌های شغلی و توسعه حرفه‌ای مفید باشند.

افزایش فرصت‌های شغلی:

شرکت در دوره آوسبیدونگ هتلداری می‌تواند در بهبود فرصت‌های شغلی شما در صنعت هتلداری کمک کند. با داشتن تجربه و آموزش‌های لازم، شما می‌توانید به عنوان مدیر هتل، مدیر رستوران، مدیر خدمات مشتریان و سایر پست‌های مرتبط در هتل‌های معتبر فعالیت کنید.

فرصت مهاجرت:

شرکت در دوره آوسبیدونگ هتلداری می‌تواند در فرآیند مهاجرت به آلمان کمک کند. با کسب مهارت‌ها و تجربه مورد نیاز در صنعت هتلداری، شما می‌توانید به عنوان یک کارمند مهاجر در هتل‌های آلمانی فعالیت کنید.

مهاجرت پزشکان متخصص به اسپانیا

مهاجرت پزشکان متخصص به اسپانیا نیاز به شرایط خاصی می باشد. یکی از این شرایط دارا بودن مدرک پزشکی مورد تایید کشور اسپانیا و معادل سازی مدرک خود با مدرک این کشور می باشد. به طور کلی برای مهاجرت پزشکان به اسپانیا در زمینه تخصص خود باید شرایط زیر را رعایت نمود:

ارائه مدرک تخصص پزشکی مورد تایید کشور اسپانیا

معادل سازی مدرک پزشکی

ثبت نام در انجمن پزشکان این کشور

مجوز ارائه خدمات پزشکی و کار در اسپانیا

شرکت در آزمون معادل سازی به نام MIR که شامل بخش تشخصی بیماری و همچنین تصمیم مناسب جهت بیماری می باشد.

قصد مهاجرت به اسپانیا را دارید؟

مهاجرت پزشکان عمومی به اسپانیا

پزشکان عمومی نیز همانند پزشکان متخصص می توانند جهت مهاجرت به کشور اسپانیا اقدام نمایند. مهاجرت پزشک عمومی به اسپانیا نیازمند دارا بودن شرایط خاص خود می باشد. برای مهاجرت پزشکان به اسپانیا نیاز به معادل سازی مدرک خود خواهند داشت. به طور کلی شرایطی که برای مهاجرت پزشک عمومی به اسپانیا نیاز است در زیر بیان شده است:

ارائه مدرک فارغ التحصیلی پزشکی

معادل سازی مدرک اخذ شده

مجوز مهاجرت، اشتغال و اقامت در این کشور

ثبت نام در سامانه پزشکان اسپانیا

ارائه مدارک اقامت در محل مورد نظر در اسپانیا جهت کار در آن جا

ارائه مدارک زبان اسپانیایی در سطح خواسته

مراحل تخصص پزشکی برای پزشکان عمومی در اسپانیا

برای سیستم آموزشی اسپانیا تعهد اولیه به حرفه پزشکی بسیار مهم است. شما برای پذیرش در رشته انتخابی خود باید زود تصمیم بگیرید و شروع به تحصیل کنید. تبدیل‌شدن به یک متخصص پزشکی در اسپانیا یک حرفه بسیار قابل احترام است. پزشکان از معتبرترین افراد کشور اسپانیا هستند و پس از اخذ تخصص اعتبار خاصی خواهند داشت.
البته پزشکی و تخصص پزشکی رقابتی‌ترین مشاغل در اسپانیا هستند. برای گرفتن تخصص پزشکی در اسپانیا باید مراحل زیر را پشت سر بگذارید.

۱. تأیید مدارک

اگر تحصیلات قبل از تخصص خود را در کشوری به‌جز اسپانیا گذرانده‌اید باید مدارک خود را در سفارت اسپانیا در کشور خودتان تأیید کنید.

۲. تسلط به زبان اسپانیایی

اگر قصد دارید تخصص پزشکی خود را در کشور اسپانیا بگیرید باید به زبان این کشور تسلط داشته باشید، درغیر اینصورت پذیرش نخواهید شد. البته بعضی از دروس به زبان انگلیسی و اسپانیایی تدریس می‌شوند، اما اکثر دوره‌ها و دروس به زبان اسپانیایی هستند.

۳. اخذ ویزای دانشجویی اسپانیا

حالا که مدارک قبلی خود را به تأیید سفارت اسپانیا رساندید و زبان اسپانیایی را هم فراگرفتید باید برای دریاقت ویزای دانشجویی اسپانیا اقدام کنید. شما می‌توانید با ارائه مدارک خود مانند پاسپورت معتبر، مدارک تحصیلی، تمکن مالی و … برای ویزای دانشجویی درخواست دهید.

۴. قبولی در آزمون‌های موردنیاز و اقامت

بعدازاینکه ویزای دانشجویی اسپانیا را دریافت کردید باید در آزمون MIR شرکت کنید. این آزمون دروازه ورود شما به تخصص پزشکی در اسپانیا است. پس‌ازاینکه در تخصص موردنظر خود قبول شدید ۴ تا ۷ سال با توجه به تخصص موردنظر اقامت موقت می‌گیرید و مشغول به تحصیل می‌شوید.

برترین دانشگاه های پزشکی اسپانیا

اسپانیا از دانشگاه‌های خوبی در سطح جهانی برخوردار است. در این قسمت به معرفی بهترین دانشگاه‌های این کشور و رتبه QS جهانی آنها می‌پردازیم.

دانشکده پزشکی دانشگاه بارسلونا در اسپانیا

دانشگاه بارسلونا (UB) با توجه به چندین رتبه بندی جهانی شناخته شده، بهترین دانشگاه پزشکی اسپانیا به شمار می آید. این دانشگاه دولتی که در سال 1450 تاسیس شده است، دارای مجموعه ای از دانشگاه ها است که در شهر بارسلونا پراکنده می باشند. دانشکده پزشکی و علوم بهداشتی UB دوره لیسانس پزشکی ارائه می دهد. این دوره یک برنامه شش ساله است که برای تکمیل آن به 360 واحد نیاز است. کلاس های دوره پزشکی در پردیس پزشکی، درکنار کلینیک بیمارستان بارسلونا، برگزار می شوند.اگرچه کاتالان زبان رسمی این دانشگاه است، اما بخشی از برنامه پزشکی در این دانشکده پزشکی ارزان قیمت در اسپانیا، به زبان انگلیسی نیز آموزش داده می شود:
• رتبه و رنکینگ جهانی : 69.7
• شهریه: 4290 یورو

دانشکده پزشکی دانشگاه خودگردان بارسلونا در اسپانیا

دانشگاه خودمختار بارسلون (UAB)، یکی دیگر از دانشگاه های دارای رتبه عالی اسپانیا در کاتالونیا است. این دانشگاه دولتی که در سال 1968 تاسیس شد، بیشتر برنامه های دانشگاهی خود را در محوطه دانشگاه اصلی در منطقه بلاترا در بارسلونا برگزار می کند. این دانشگاه حدود 34000 دانشجو با بیش از 4000 دانشجوی بین المللی دارد.دانشکده پزشکی UAB مدرک لیسانس پزشکی خود را با همکاری دانشگاه پومپئو فابرا (UPF) ارائه می دهد. دوره های دانشکده پزشکی در اسپانیا بیشتر به زبان کاتالان و اسپانیایی تدریس می شوند و فقط در پنج درصد از دوره ها از زبان انگلیسی به عنوان زبان آموزش استفاده می گردد. دوره پزشکی دانشگاه بارسلونا از 360 واحد تشکیل شده است و برای مدت شش سال تحصیلی در قالب تمام وقت، زمان می برد. گزینه تحصیل پاره وقت وقت نیز در آنجا ارائه می شود. این دانشگاه در رتبه بندی دانشگاه جهان QS توسط
• موضوع، در رتبه 68 قرار دارد.
• شهریه: 4500 یورو

دانشکده پزشکی دانشگاه خودمختار مادرید در اسپانیا

Universidad Autónoma de Madrid، یا دانشگاه خودمختار مادرید (UAM)، یک دانشگاه دولتی است که در سال 1968 تاسیس شده است. دو پردیس اصلی دانشگاه مادرید، پردیس کانتوبلانکو و پردیس پزشکی، در منطقه فوئن کارال ال پادرو، در شمال مادرید واقع شده اند.دانشکده پزشکی UAM برنامه پزشکی در سطح کارشناسی ارائه می دهد. این برنامه شش سال طول می کشد و در پردیس پزشکی برگزار می گردد. دانشجویان برای کسب مدرک تحصیلی در مجموع به گذراندن 360 واحد، نیاز دارند. لازم به ذکر است که برنامه پزشکی کاملا به زبان اسپانیایی آموزش داده می شود.رتبه بندی دانشگاه های جهان تایمز هایر این دانشگاه را در بین 200 دانشگاه برتر از نظر آموزش پزشکی قرار داده است.
شهریه:5000 تا 9000 یورو

دانشکده پزشکی دانشگاه ناوارا در اسپانیا

Universidad de Navarra یا دانشگاه ناوارا (UNAV)، یک دانشگاه خصوصی مسیحی است که کار خود را از سال 1952 آغاز کرد. این دانشگاه در پامپلونا، پایتخت ناوارا واقع شده است.مدرک پزشکی در UNAV، معروف به برنامه بین المللی پزشکی، توسط دانشکده پزشکی این دانشگاه ارائه می شود. تقریباً نیمی از دروس در دو سال اول برنامه شش ساله ( 360واحدی) پزشکی، به زبان انگلیسی در این دانشکده پزشکی در اسپانیا تدریس می شوند.این دانشگاه همچنین برای آماده سازی دانشجویان بین المللی غیر اسپانیایی زبان برای شرکت در دوره های پزشکی، یک دوره زبان در مدرسه زبان خود به نام ILCE ترتیب می دهد.

دانشکده پزشکی دانشگاه والنسیا اسپانیا در اسپانیا

Universitat de València یا دانشگاه والنسیا (UV)، یک دانشگاه قرون وسطایی است که در سال 1499 تاسیس شده است. این دانشگاه دارای سه پردیس در والنسیا می باشد:
• پردیس بلاسکو ایبانیز (Blasco Ibáñez)
• پردیس برجاست پاترنا (Burjassot Paterna)
• پردیس تارونگر (Tarongers)
در UV، دوره لیسانس پزشکی توسط دانشکده پزشکی و دندانپزشکی ارائه می شود. این برنامه شش ساله در پردیس بلاسکو ایپانیز برگزار می شود و از 360 واحد تشکیل شده است. زبان های مورد استفاده در کلاس های درس انگلیسی، اسپانیایی و والنسیایی است. دانشگاه والنسیا در میان 200 دانشگاه برتر در رتبه بندی جهانی شانگهای بابت پزشکی بالینی، قرار دارد.

دانشکده پزشکی دانشگاه سانتیاگو د کامپوستلا در اسپانیا

Universidade de Santiago de Compostela یا دانشگاه سانتیاگو (USC)، یکی دیگر از دانشگاه های قرون وسطایی اسپانیا است. پردیس اصلی دانشگاه سانتیاگو که در سال 1495 تاسیس شده است، در سانتیاگو د کامپوستلا قرار دارد .دانشکده پزشکی و دندانپزشکی USC مدرک لیسانس پزشکی ارائه می دهد. برنامه پزشکی این دانشکده پزشکی در اسپانیا شامل 360 واحد است و برای شش سال تحصیلی ادامه دارد. کلاس های دوره پزشکی در مجموعه بیمارستان دانشگاه USC در سانتیاگو د کامپوستلا برگزار می شود. این دانشگاه، بر اساس رتبه بندی دانشگاه جهانی تایم هایزر یکی از 400 موسسه برتر در زمینه آموزش پزشکی می باشد.

دانشکده پزشکی دانشگاه سویا در اسپانیا

آنچه در سال 1505 با عنوان کالج سانتا ماریا تاسیس شد، اکنون به عنوان دانشگاه سویه یا دانشگاه سویا (US) شناخته می شود و دانشگاهی دولتی پرجمعیتی می باشد.. پردیس های دانشگاه سویا شهر سویه پراکنده هستند.در دانشگاه سویا، دوره کارشناسی پزشکی شش سال تحصیلی طول می کشد و به طور کامل به زبان اسپانیایی تدریس می شود. دانشکده پزشکی سویا در خیابان سانچز پیسخوان واقع شده است و بر این برنامه 360 واحدی خود، نظارت می کند. این دانشگاه در میان 500 موسسه برتر آموزش پزشکی در رتبه بندی موضوعی QS و تایمز هایر قرار گرفته است.

دانشکده پزشکی دانشگاه آلکالا در اسپانیا

Universidad de Alcalá یا دانشگاه آلکالا (UAH)، یک دانشگاه دولتی است که در سال 1499 تاسیس شده است. در میان سه پردیس آن، دانشگاه تاریخ و دانشگاه علم و فناوری در شهر آلکالا د هنارس واقع شده اند. در پردیس علوم و فناوری خود، مدرک لیسانس پزشکی ارائه می دهد. درست مانند برنامه های ذکر شده در بالا، این برنامه نیز شامل 360 واحد است و در طی شش سال تحصیلی اجرا می شود. دانشکده پزشکی و علوم بهداشتی این دانشگاه مسئول دوره پزشکی تدریس شده به زبان اسپانیایی است.بر اساس رتبه بندی QS، این دانشگاه یکی از 400 موسسه برتر جهان برای تحصیل پزشکی است.

جمع بندی

پزشکی یکی از مشاغل بسیار پردرآمد در این کشور محسوب می شود از این رو افراد زیادی به سمت این شغل می روند. همچنین اخیرا به دلیل کمبود نیروهای پزشکی در کشور اسپانیا، این کشور سعی دارد تا از سراسر دنیا پزشکان را با تخصص های متنوع را جذب کند. پزشکان در اسپانیا از موقعیت اجتماعی و سطح زندگی بالایی برخوردار هستند. به دلیل نیاز و اهمیت رشته پزشکی در این کشور، دولت اسپانیا مزایای فراوانی برای این قشر از جامعه در نظر گرفته است.
بعد از اتمام دوره تخصص هم خیلی راحت می‌توانید در این کشور کار پیدا کنید، چون بازار کار اسپانیا بسیار گسترده و در حال پیشرفت است. ازآنجایی‌که سیستم بهداشت و درمان اسپانیا برای دولت این کشور بسیار مهم است، آن‌ها همیشه به دنبال استخدام متخصصان پزشکی ممتاز در کشور خود هستند.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها